68

5 травня – Міжнародний день боротьби за права людей з інвалідністю. Свій початок історія бере 5 травня 1992 року. У цей день люди з обмеженими можливостями з 17 країн одночасно провели перший Загальноєвропейський день боротьби за рівні права і проти дискримінації інвалідів.

Історично склалося так, що в недалекому минулому людей з обмеженими можливостями соромилися, їх намагалися не помічати. На сьогодні в Україні приділяється велика увага до дітей з особливими освітніми потребами. Наше суспільство ступило на новий виток розвитку, де вчаться розуміти і сприймати належно людей з особливими освітніми потребами. І це свято можна назвати одним із способів звернути увагу суспільства на існуючу проблему.

За офіційними даними, в Україні проживають близько 2,5 мільйонів людей зі статусом осіб з інвалідністю. Щороку їх кількість збільшується.

На жаль, життя людей з обмеженими фізичними можливостями продовжує залишатися дуже складним. Такі проблеми, як недолік спеціальних пристосувань для пересування, складність отримання освіти, брак робочих місць і невелика грошова допомога позбавляють осіб з інвалідністю можливості вести повноцінний спосіб життя, ізолюють їх від суспільства.

Саме тому метою Дня боротьби за права осіб з інвалідністю є сприяння більш глибокому розумінню проблем, пов’язаних з інвалідністю, мобілізація підтримки прав, гідності і благополуччя осіб з інвалідністю. Люди з обмеженими можливостями мають такі ж права на працевлаштування, доступну освіту і інфраструктуру, як і інші категорії громадян. Бо якщо поглянути зовсім під іншим кутом, то в людях з інвалідністю можна побачити неймовірну силу духу, талант та прагнення показати себе. Завдяки цим якостям ці люди можуть досягти доволі значущих результатів у різних сферах людського життя, наприклад: науці, підприємницькій діяльності, художній творчості, мистецтві, спорті. Час показав, що дуже часто люди з обмеженими фізичними можливостями можуть досягти навіть більшого, ніж зовсім здорові люди.

Кузнєцова Катерина,
студентка ІІІ курсу відділення
дошкільної та початкової освіти