50

У системі фахової підготовки майбутнього вчителя особливе місце займає педагогічна практика. Її основною метою є надбання студентами початкового професійного досвіду в оптимально наближених до роботи за фахом умовах, розвиток педагогічного мислення, професійно значущих якостей особистості, тобто набуття професійної компетентності. Саме під час педагогічної практики створюються нестандартні ситуації, які репрезентують творчі дії майбутніх педагогів. Студент-практикант має можливість безпосередньо познайомитися із світом шкільного дитинства, спостерігати за роботою вчителів, їхніми творчими здобутками, елементами новаторства, ініціативи, які забезпечують ефективність навчання і виховання дітей.

Під час практики студенти мають нагоду перевірити свої здібності, «приміряти» професію вчителя до власних можливостей, переконатись у правильності професійного вибору.

2 лютого розпочали педагогічну практику з позанавчальної виховної роботи студенти 22 групи відділення дошкільної та початкової освіти. Цей вид практики є першою сходинкою їхнього випробування на професійну придатність, шанс переконатись у правильності вибору життєвого шляху, перевірка власних знань і організаторських здібностей.

Перші враження другокурсників про перші кроки на складній, але напрочуд цікавій освітянській ниві:

«Сьогодні ми вперше завітали в стіни школи не як учні, а як вчителі. З трепетом ми переступили поріг школи, аби відчути цю чарівну атмосферу дитячих посмішок та всю відповідальність вчительської професії. Вступаючи у наш коледж, я вагалася в правильності свого вибору – стати вчителем. Проте, провівши виховний захід, мої сумніви розвіялися. Адже я мала змогу поближче познайомитися з дітьми, відчути тепло та віддачу маленьких школярів. Тому, наразі, я не сумніваюсь у правильності свого професійного вибору, готова повністю присвятити своє життя педагогічній діяльності».

Вероніка Кошова

«Спілкування з молодшими школярами подарувало мені неймовірну кількість незабутніх емоцій! Деякі люди кажуть, що діти енергетичні вампіри, і саме вчителі відчувають це найбільше. Я можу із впевненістю спростувати цю думку. Діти не просто не забирають енергію, вони заряджають нас нею на всі сто відсотків. Це неможливо передати словами, потрібно просто відчути. Вже перші дні перебування на педагогічній практиці дали мені змогу остаточно переконатися, що я не помилилася з вибором професії. Важко уявити своє життя без щирих посмішок, кумедних питань та блискучих очей. Я чекаю вівторка з нетерпінням, коли знову зустрінусь зі своїми маленькими вихованцями».

Христина Міняйло

«Заходити перший раз до класу страшно, бо здається, що без досвіду ти ще ніхто, що діти не сприймуть тебе серйозно, не захочуть співпрацювати. Починаєш говорити, і твій голос тремтить… Але це тільки у перші хвилини спілкування з учнями. А далі, коли ти бачиш зацікавлені оченята, підняті руки, які свідчать про інтерес до того, про що ти розповідаєш, забуваєш і про свій страх, і про те, що за останньою партою сидить викладач-методист, контролює твій кожен рух, твоє кожне слово… Думаєш тільки про те, що це твій клас, твої діти, яких ти маєш чогось навчити. Точно знаю: до кожної дитини можна знайти підхід, якщо добре пошукати. Не треба боятись учнів, не треба їх лякати, треба вчитись взаємодіяти з ними. А ще – постійно працювати над собою».

Дарина Чуєнко

Побажаємо студентам впевненості, ініціативності, творчих успіхів у їхньому професійному становленні!

О.М. Кочерга