Процес набуття професійних знань, умінь і навичок є багатоаспектним та різнобічним. Обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми підготовки фахівців у коледжі є практична. Практика дає можливість протягом навчання органічно поєднати оволодіння фундаментальними, науково-теоретичними, методичними знаннями та здобути досвід майбутньої професійної діяльності. Кожен здобувач освіти коледжу протягом усього періоду навчання занурюється в її реальний процес, має можливість випробувати себе, зіткнутися з не штучно створеними, а справжніми проблемами, які потребують негайного вирішення. Практика підвищує рівень мотивації навчання здобувачів освіти, створює передумови для усвідомлення своєї соціальної відповідальності, полегшує процес адаптації до виконання нової соціально-рольової функції.
У коледжі налагоджена чітка система організації всіх видів практики. Організація практичної підготовки студентів має наскрізний характер. Проходження різних видів практики здійснюється упродовж усього періоду навчання, починаючи з другого (третього) курсу відповідно до ОПП спеціальностей під організаційно-методичним керівництвом викладачів циклових комісій та фахівців від баз практики. Кожен новий її вид забезпечує поступовий перехід від репродуктивного відтворення знань класичних усталених методик до етапу аналізу новітніх технологій, далі – до творчої реалізації когнітивного компоненту підготовки та до творчої інтерпретації.
Організація практичної підготовки регламентується «Положенням про практичну підготовку здобувачів фахової передвищої освіти в комунальному закладі “Прилуцький гуманітарно-педагогічний фаховий коледж імені Івана Франка” Чернігівської обласної ради».
Метою практики є оволодіння здобувачами фахової передвищої освіти сучасними методами, формами організації праці в галузі майбутньої професії, формування в них на базі здобутих знань професійних умінь і навичок та компетентностей; сприяння підготовці фахівців, спроможних самостійно реалізовувати освітні, виховні та інші завдання в процесі професійної діяльності відповідно до здобутої кваліфікації; виховання потреби систематично поповнювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, виховання любові до обраної професії.
Серед актуальних завдань практичної підготовки є:
- поглиблення та збагачення психолого-педагогічними та спеціальними знаннями з різних освітніх компонентів, застосування їх при розв’язанні конкретних педагогічних завдань;
- набуття та розвиток професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час практичної роботи в реальних умовах закладів освіти та засобів масової інформації різних форм та типів власності;
- оволодіння студентами комунікативною технікою спілкування як важливою ознакою професійної готовності;
- формування рефлексивних умінь, науково-педагогічного мислення;
- здійснення керівництва практикою на змістовно-діагностичній основі;
- набуття досвіду партнерської взаємодії через проведення різних форм роботи закладу освіти з сім’єю;
- запровадження інноваційних підходів до організації практичної підготовки майбутнього фахівця;
- формування професійно творчої індивідуальності.



