Видами практичної підготовки студентів коледжу залежно від конкретної освітньо – професійної програми є:
- навчальна практика (психолого-педагогічна практика “Спостереження за навчально-виховною роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі”, практика з технологій, зимовий та літній табірний збір, практика з основ природознавства та краєзнавства, навчальна практика ОПП Видавнича справа та редагування), метою якої є формування передбачених освітньо – професійною програмою компетентностей, ознайомлення з технологіями відповідно до освітньо – професійної програми.
- виробнича практика ( позакласна та позашкільна виховна робота, пробні уроки та заняття, практика з додаткової кваліфікації, проведення різних форм роботи з дітьми, навчальних занять в ЗДО, технологічна практика для ОПП Видавнича справа та редагування, літня педагогічна практика для ОПП Дошкільна освіта);
- переддипломна практика, яка є завершальним етапом практичної підготовки майбутнього фахівця, передбачає комплексний моніторинг рівня сформованості фахових компетентностей у студентів випускних курсів, дозволяє визначити перспективи їх працевлаштування.
Перелік усіх видів практик для кожної освітньо-професійної програми, їх послідовність, форми, тривалість і строки проведення визначаються в навчальних планах.
Завдання навчальної практики – ознайомити здобувачів фахової передвищої освіти зі специфікою майбутньої професії, сформувати первинні професійні вміння, навички, компетентності з дисциплін загальної та професійної підготовки. Навчальна практика здобувачів фахової передвищої освіти залежно від спеціальності проводиться в структурних підрозділах коледжу (лабораторії, кабінети, навчально-виробничі майстерні тощо), в закладах та організаціях відповідно профілю.
Практика з технологій проводиться для здобувачів фахової передвищої освіти ОПП Середня освіта (Технології). Її метою є засвоєння технологічного процесу виготовлення виробу від етапу проектування до отримання запланованого результату на основі дотримання вимог технологій та оформлення технологічної документації, удосконалення практичних умінь та навичок роботи з різними матеріалами, інструментами та обладнанням, розвиток творчого мислення та конструкторських здібностей.
Зимовий та літній табірний збір проводиться для здобувачів фахової передвищої освіти ОПП Середня освіта (Фізична культура) та має на меті вдосконалення навичок, пов’язаних із зимовими та літніми видами спорту, підвищення рівня фізичної підготовки майбутніх учителів фізичної культури.
Практика “Спостереження за навчально-виховною роботою вчителя-класовода в перші дні дитини в школі”, проводиться для здобувачів фахової передвищої освіти ОПП Початкова освіта з метою ознайомлення практикантів із періодом адаптації дитини до нових умов у перші дні перебування в закладі загальної середньої освіти, зі змістом й особливостями організації освітньої роботи з першокласниками в перший тиждень навчання.
Практика з основ природознавства та краєзнавства проводиться для здобувачів фахової передвищої освіти ОПП Початкова освіта та з основ природознавства для здобувачів фахової передвищої освіти ОПП Дошкільна освіта, метою якої є збагачення знань студентів про природу рідного краю, її основні екосистеми, формування практичних умінь щодо організації екскурсій, використання ефективних методів екологічної освіти дітей різних вікових категорій.
Навчальна практика здобувачів фахової передвищої освіти ОПП Видавнича справа та редагування проводиться з метою закріплення і поглиблення теоретичних знань, отриманих впродовж двох років навчання, ознайомлення з принципами діяльності, організацією, структурою роботи друкарні (типографії), засобів масової інформації, посадовими обв’язками працівників ЗМІ, отримання практичного досвіду роботи під час включення у нескладні редакційно-видавничі процеси.
Виробнича практика є важливою частиною освітнього процесу. Мета виробничої практики полягає в набутті здобувачами фахової передвищої освіти практичного досвіду формування компетентностей, готовності до використання сучасних технологій та нових інформаційних засобів навчання, застосовування теоретичних знань у практичній діяльності, прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних для професійної діяльності умовах, виховання потреби систематично поповнювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності відповідно до освітньо – професійної програми.
Головною метою практики з позакласної та позашкільної виховної роботи є підготовка спеціаліста, спроможного самостійно реалізовувати виховні завдання, пов’язані з формуванням особистості майбутнього громадянина незалежної України, що має почуття власної гідності, свідомо ставиться до обов’язків, прав і свобод людини і громадянина.
Виробнича практика пробні уроки та заняття проводиться зі здобувачами освіти ОПП Початкова освіта, Середня освіта ( Трудове навчання і технології), Середня освіта (Фізична культура), проведення різних форм роботи з дітьми, навчальних занять в ЗДО ОПП Дошкільна освіта та передбачає залучення здобувачів фахової передвищої освіти до виконання конкретних завдань ЗЗСО, ЗДО, класу, групи, ознайомлення з діяльністю вчителя, класного керівника, вихователя, системою роботи закладу, вивчення учнів і колективу класу, участі в поточній освітній роботі вчителя і класного керівника. Вона є підготовчою до переддипломної педагогічної практики. Упродовж практики здобувачі фахової передвищої освіти спостерігають показові уроки та проводять пробні уроки та заняття з конкретних фахових дисциплін.
Літня педагогічна практика проводиться для здобувачів освіти ОПП Дошкільна освіта з метою ознайомлення з особливостями організації освітнього процесу у закладах дошкільної освіти у літній період, оволодіння методами і прийомами виховання дошкільників в літніх умовах, вироблення умінь і навичок самостійної роботи з дітьми.
Практика зі спеціалізації забезпечує вдосконалення системи компетентностей, здобутих у процесі вивчення блоку дисциплін, спрямованих на формування у здобувачів фахової передвищої освіти додаткової кваліфікації. Зміст цієї практики обумовлюється специфікою обраної здобувачами фахової передвищої освіти додаткової кваліфікації та розкривається в програмі практики.
Технологічна практика проводиться для здобувачів освіти ОПП Видавнича справа та редагування. Мета практики – закріплення, розширення у студентів знань, удосконалення навичок професійної діяльності у ЗМІ, отримання досвіду застосування набутих компетентностей щодо збору інформації, підготовки матеріалу до друку або виходу в теле-, радіо- ефір, використання обладнання та ефективних технологій організації діяльності, розвиток творчої ініціативи, прагнення до постійного самовдосконалення.
Переддипломна практика є невід’ємною частиною підготовки до професійної діяльності майбутніх висококваліфікованих фахівців, які здобувають освітньо-професійний ступінь “фаховий молодший бакалавр”, у ході якої проходить безпосереднє поєднання і реалізація теоретичних знань, що отримують здобувачі фахової передвищої освіти на заняттях, з їх практичною діяльністю. Під час переддипломної практики поглиблюються та закріплюються теоретичні знання з усіх дисциплін навчального плану, збирається фактичний матеріал для виконання курсових робіт.
Метою переддипломної практики є розвиток у здобувачів фахової передвищої освіти ОПП Дошкільна освіта, Початкова освіта, Середня освіта (Трудове навчання і технології), Середня освіта (Фізична культура) вміння організовувати освітній процес відповідно до фахової підготовки в закладах загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти на базі сформованих компетентностей; забезпечення практичного пізнання здобувачами закономірностей професійної діяльності й оволодіння способами її організації, уміння вирішувати конкретні методичні завдання відповідно до умов педагогічного процесу. Опанування майбутніми фахівцями ОПП Видавнича справа та редагування виробничо-технологічними уміннями та навичками видавничої та інформаційної діяльності в технологічному процесі підготовки медіапродукту, виховання потреби систематично збагачувати свої знання і творчо застосовувати їх на практиці.
2022 (ОПП Дошкільна освіта)
Програма літньої педагогічної практики
Програма переддипломної практики
Програма виробничої (переддипломної) практики
2025 (ОПП Дошкільна освіта)
Програма навчальна практика з основ природознавства
Програма проведення різних форм роботи з дітьми, навчальних занять в закладі дошкільної освіти
Програма літньої педагогічної практики
Програма переддипломної педагогічної практики
Студенти ОПП Дошкільна освіта показують лялькові вистави, проводять тематичні розваги для дошкільників закладів дошкільної освіти під час педагогічної практики.












Зустрічаємо докшільнят у стінах коледжу. У переддень Дня дошкілля до «Прилуцького гуманітарно-педагогічного коледжу імені Івана Франка» разом з вихователями завітали вихованці закладів дошкільної освіти № 27 та №29, навчально-реабілітаційного центру.








Підопічні Центру реабілітації дітей з інвалідністю «Світанок» завітали до коледжу




Студенти 3 курсу ОПП Початкова освіта під час проведення пробних уроків англійської мови у Прилуцькому ліцеї 6 демонструють свої уміння з теми “Розвиток мовленнєвої компетентності з використанням асоціативних символів у навчанні іноземних мов”





Засідання круглого столу для студентів коледжу з теми “Формування професійної компетентності фахового молодшого бакалавра в процесі організації активного літнього відпочинку дітей в оздоровчих таборах”.






20 листопада студенти ОПП Дошкільна освіта організували захід на базі Сухополов’янського закладу дошкільної освіти «Радість» та Сухополов’янського ліцею для вихованців Дідівського, Замістянського та Сухополов’янського ЗДО Сухополов’янської громади з нагоди Дня захисту дітей.


27 листопада 2025 року відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Практична підготовка як сталий розвиток компетентностей та професійних якостей здобувачів фахової передвищої освіти в галузі майбутньої спеціальності», організована ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Студенти 4 курсу ОПП Початкова освіта брали участь у конкурсі студентських презентацій «PRACTICEFEST – 2025: «Практична підготовка – шлях до формування конкурентоспроможних фахівців України» під керівництвом завідувачки навчально-виробничої практики коледжу Зої СУДДІ та викладача іноземних мов Лариси ПОМІГУЄВОЇ, який був організований Харківським радіотехнічним фаховим коледжем у рамках конференції. Дарина УМЕН та Діана ОХРІМЕНКО отримали грамоти за високі результати презентації «STEP BY STEP» у номінаціях «Новизна та актуальність», «Професійна майстерність». Вітаємо учасниць конкурсу!












ПОЗАКЛАСНА ТА ПОЗАШКІЛЬНА ВИХОВНА РОБОТА З ДОДАТКОВОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ “ВЧИТЕЛЬ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ”
Студенти 3 курсу 2 групи ОПП Початкова освіта, які здобувають додаткову кваліфікацію «Вчитель іноземної мови початкової школи», проходили позакласну та позашкільну практику у Прилуцькому закладі загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів № 6 (Ліцеї № 6) Прилуцької міської ради Чернігівської області. На звітній конференції студенти повідомили, що метою практики було формування професійних компетентностей майбутніх учителів іноземної мови початкової школи, набуття досвіду організації позакласної та позашкільної виховної роботи, розвиток творчих здібностей і педагогічної ініціативи студентів.

Під час проходження практики здобувачі освіти брали активну участь в організації та проведенні таких видів позакласної і позашкільної діяльності: мовні ігри та інтерактивні заняття з англійської мови для учнів початкових класів; виховні години з елементами іншомовного спілкування; тематичні бесіди, спрямовані на формування толерантності, поваги до культури інших народів; організація ігор, вікторин та творчих завдань, спрямованих на розвиток комунікативних умінь молодших школярів.
У процесі виховної діяльності використовувалися різноманітні сучасні методи та форми роботи: ігрові технології, групові та парні види діяльності, рольові ігри та інсценізації, пісні, вірші, рухливі ігри іноземною мовою, наочні та мультимедійні засоби навчання. Такі методи сприяли створенню позитивної мотивації до вивчення іноземної мови, активізації пізнавальної діяльності учнів та формуванню дружньої атмосфери співпраці. У результаті проходження практики студенти набули практичних умінь організації та проведення позакласної виховної роботи, удосконалили навички педагогічного спілкування з учнями та педагогічним колективом, проявили відповідальність, ініціативність і творчий підхід до роботи. Позакласна та позашкільна виховна діяльність, організована студентами, була змістовною, цікавою та відповідала віковим особливостям учнів початкової школи.





Студенти 4 курсу ОПП «Початкова освіта» готуються до проходження безперервної практики у закладах загальної середньої освіти
Студенти 4 курсу ОПП Початкова освіта успішно пройшли практику з позакласної та позашкільної виховної роботи з додаткової кваліфікації «Вчитель іноземної мови початкової школи». У межах підготовки майбутнім педагогам пощастило також бути на літній практиці в оздоровчих таборах, де здобули цінний досвід організації дозвілля дітей. Особливу увагу було приділено проведенню пробних уроків і занять. Здобувачі освіти мали змогу застосувати теоретичні знання на практиці та вдосконалити педагогічні навички. Практична діяльність сприяла розвитку професійної відповідальності, креативності та вміння працювати з молодшими школярами.
Отриманий досвід став важливим етапом у підготовці до безперервної педагогічної практики. Набуті компетентності майбутні вчителі зможуть ефективно реалізувати під час подальшого проходження практики у ліцеях міста.