Після звільнення міста від німецько-фашистських загарбників педколектив відновив свою роботу тепер вже в статусі педагогічного училища з грудня 1943 року. Очолив заклад випускник 1933 року І.Г. Ульянич. У період з 1947 по 1951 рр. директором училища був Д.К. Дудін. З 1951 року заклад очолив Ф.А. Попович.
У січні 1945 року кількість класів у закладі становила 14, учнів – 440, викладачів – 28. Попри скрутне становище та складні соціально-економічні умови, заклад поступово відновлювався, розвивався, відігравав важливу роль у розв’язанні актуальних проблем підготовки кадрів для системи освіти. Значна частина вчителів початкових класів навчалася на заочному відділі. Наприкінці 1940 – початку 1950 років випускники училища направлялися для роботи в західні області України.
У зв’язку із великою потребою в учителях фізичного виховання для 5-7 класів, у лютому 1954 року в училищі розпочалося навчання майбутніх вчителів фізичного виховання для семирічних і середніх шкіл. Спеціальна група слухачів нараховувала 25 осіб. В 1953-1954 навчальному році 29 слухачів шкільного відділу були підготовлені для викладання фізики і математики в 5-7 класах. З метою підготовки спеціалістів для культосвітніх закладів вводилися навчальні курси з бібліотекознавства і клубної роботи.
Починаючи із 40-х років, при педучилищі працювали місячні курси підвищення кваліфікації вчителів початкових класів області. У серпні 1955 року до навчального закладу було приєднано 5 груп колишнього Городнянського педучилища. Протягом 1955-1956 навчального року всього навчалося 429 учнів.
![](https://college.tim.ua/wp-content/uploads/2021/01/училище-1.jpg)
Наприкінці 50-х років у засобах масової інформації розгорнулася дискусія щодо принципів і напрямків реформування освіти. Перед школами ставилося завдання прищепити учням практичні навички з найбільш поширених у промисловості та сільському господарстві професій. У зв’язку з цим постала проблема підготовки педагогічних кадрів, які б могли успішно вирішувати означені завдання. Тому в 1957 році в училищі відкривається відділ виробничого навчання, на якому і у наш час здобувають професійну освіту майбутні вчителі трудового навчання та креслення. До двох його груп вперше було прийнято 60 слухачів. Не вистачало обладнання, підручників, методичних посібників, але працювати й навчатися було цікаво. Усіх захоплювала атмосфера творчості й новизни. Силами викладачів та учнів було побудовано навчальні майстерні. Викладачі готували та видавали такі необхідні майбутнім учителям навчальні підручники та посібники. 1959 рік став роком першого випуску цього відділу. У 1965-1966 навчальному році відділ готував кадри для 11 областей України. Також на базі відділу певний час працювали курси підвищення кваліфікації учителів трудового навчання. У 1960-х роках на відділі праці, крім столярної, токарної, слюсарної, вивчалася автосправа. Студенти відділу разом із дипломом учителя праці та креслення отримували посвідчення водія-професіонала.
Упродовж 1960-1970 років очолював заклад В.І. Яковенко. У цей час значно розширилося дошкільне відділення. Кількість його учнів зросла з 60 осіб у 1961 році до 120 у 1968 році. З 1965 року організовується заочний відділ дошкільного виховання, де розпочинає навчання 48 осіб, а 1968 році відділ нараховує вже 197 учнів.
За півстоліття свого існування, до 1965 року, навчальний заклад підготував 7511 вчителів загальноосвітньої школи та вихователів дошкільних установ. Як і в попередні роки, випускники училища направлялися на роботу не лише в освітні заклади України, а й у різні регіони Радянського Союзу. В 1963 році в училищі відбувся Всесоюзний випуск 219 вчителів та вихователів дошкільних закладів.
У 1977 р. училище переведено в приміщення колишньої школи-інтернату. З 1981-1989 рр. директором закладу була Н.П. Компанченко.
![](https://college.tim.ua/wp-content/uploads/2021/01/училище2.jpg)
Завдяки зусиллям учнів та викладачів нова територія набувала затишного вигляду. Було висаджено багато екзотичних кущів та дерев, завезених із Тростянецького дендропарку.
Протягом довгих років існування заклад зазнавав різних змін: змінювалася його адреса, керівники, збільшувалася чи зменшувалася кількість випускників з різних спеціальностей, однак якість підготовки фахівців залишалася незмінно високою. Заклад завжди посідав гідне місце в системі підготовки педагогічних кадрів. Ці традиції були збережені навчальним закладом у роки незалежності України. 90-і роки ХХ століття стали новим періодом в діяльності і структурному вдосконаленні педагогічного училища. Хоча освіта в той період перебувала в складних умовах, заклад зміг адаптувалися до нових вимог, продовжував відігравати важливу роль у вирішенні завдань підготовки педагогічних кадрів для дошкільних закладів та шкіл регіону.
У цей період зміцнюється кадровий потенціал закладу. Училище очолює В.В. Онищенко (1989-2005 рр.) Педагогічні традиції, що складалися протягом тривалого часу, продовжували все нові викладачі, наповнюючи його новим змістом.
Головну увагу колектив спрямував на впровадження новітнього змісту, методик і технологій навчання. Одним із першочергових завдань було повернення викладачів та студентів до національних педагогічних традицій. Починаючи з першої половини 90-х років, з метою вирішення актуальних проблем кадрового забезпечення шкіл і дошкільних навчальних закладів, за погодженням із Міністерством освіти України в педучилищі запроваджується ряд додаткових спеціалізацій. Майбутнім вчителям початкових класів надаються спеціалізації з навчання англійської мови, організації виховної роботи, навчання учнів початкових класів інформатики. На дошкільному відділенні вводяться додаткові спеціалізації з англійської мови, логопедії, організації музичної діяльності, фізичного виховання та образотворчої діяльності. Студентів відділення трудового навчання почали готувати до викладання інформатики та роботи на посаді керівника гуртка декоративно-прикладного мистецтва, технічної творчості.